samotna wyprawa rowerowa na KAUKAZ 2006 by Paweł Robinson Dunaj
 

Pomoc

          Ekstremalne wyprawy, które dla wielu mogą wydawać się niemal szalone lub wręcz niemożliwe, na przykład takie właśnie jak "Samotna Wyprawa Rowerowa na Kaukaz 2006" pociągają za sobą duże wydatki, nieprzespane noce, godziny rozmów telefonicznych, a do tego wszystkiego jeszcze stres związany ze zbliżającą się wielkimi krokami letnią sesją egzaminacyjną. Całe to poświęcenie trzeba znieść ze stoickim spokojem, by udało się zrealizować marzenia i osiągnąć postawiony cel. A co to za życie bez marzeń, albo bez możliwości ich realizacji?! Nie ukrywam, że warto próbować zdobyć to, czego się pragnie. Niestety, by zrobić coś samemu trzeba mieć mózg Einsteina, ciało Schwarzenegera, portfel Bila Gates'a i nerwy ze stali:). Ja tego wszystkiego nie posiadam, dlatego jestem zmuszony szukać pomocy u innych - ludzi, firm, instytucji. Na szczęście są osoby, które wiedzą, że bez wsparcia materialnego ani logistycznego taka wyprawa nie ma szans powodzenia i starają się pomóc ze wszelkich możliwych sił. A co najciekawsze ta udzielona pomoc jest korzystna i opłacalna dla obu stron. Dla mnie - będzie to możliwość realizacji kilkuletnich marzeń, a dla sponsorów i wspierających "brata łatę" - okazja do szeroko pojętej reklamy, która obejmuje:
(czyli co może dać współpraca ze mną):

  • Informacje czy relacje, na mojej stronie internetowej oraz na stronach sponsorów i patronów medialnych, z wyprawy do takich "egzotycznych" krajów jak: Iran i czy Armenia, do których dotąd nie dotarła żadna prywatna eskapada, a już na pewno nie rowerowa. Te relacje z pewnością zainteresują wiele osób, które chciałyby te kraje odwiedzić.
  • Bezpośrednią reklamę - najbardziej niepozorną i pozornie mało efektowną, jednak zaczynam od niej, gdyż moim zdaniem najskuteczniejsza. Polecenie sklepu czy produktu znajomemu jest o wiele lepsze (tzw. poczta pantoflowa) niż jakiekolwiek plakaty, bannery i inne środki wizualnego wyrazu.
  • Pozyskałem patronat medialny stacji telewizyjnych, rozgłośni radiowych, gazet oraz portali. Wszystkie białostockie środki masowego przekazu objęły moją wyprawę patronatem, dzięki czemu usłyszą o niej potencjalni klienci firym sponsorujących.
  • Obecność logo i odnośnika do strony sponsora na stronie i podstronach wyprawy: www.kaukaz.duna.pl . Moja strona z racji licznych znajomości i podania jej adresu w lokalnych jak również ogólnopolskich mediach, będących patronami medialnymi, będzie miała szerokie grono odbiorców.
  • Rzetelne przetestowanie sprzętu - opinia o sprzęcie zręcznie wpleciona w treść relacji będzie skuteczną formą reklamy, i co ważne, pozbawioną natarczywości, co jest częstym błędem twórców reklam.
  • Dobrej jakości fotografie, z wyeksponowaniem logo sponsora, z możliwością dalszego ich wykorzystania do celów marketingowych. Sprzęt, którym będę się posługiwać w czasie wyprawy to dwa aparaty. Pierwszy z nich to profesjonalna lustrzanka Nikon F90(slajdy) z obiektywami: standardowym – AF NIKKOR 24-50 mm oraz teleobiektywem AF NIKKOR 70-210 mm. Drugim aparatem jest "cyfrówka" Canon 95 (zdjęcia). Do tego oczywiście statyw i różne filtry. Będę mógł zrobić zdjęcie wykonane dokładnie wg wskazówek i pomysłu sponsora. Na zdjęciach mogę być ubrany w koszulki z wyraźnym Jego logo.
  • Jako podsumowanie wyprawy, w październiku planuję pokaz slajdów w jednym z białostockich pubów oraz na Politechnice Białostockiej. Imprezy takie cieszą się dużą popularnością, zwłaszcza osób zainteresowanych turystyką. W czasie pokazu możliwe będzie wyeksponowanie bannera reklamowego z logo sponsora, prezentacja artykułów sponsora. Pokaz slajdów reklamowany będzie plakatami, na których również znalazłoby się logo sponsora i adres WWW. W czasie pokazu wystąpię w koszulkach z logo sponsora głównego. Na pokaz zaproszeni zostaną przedstawiciele lokalnych mediów.

Czego potrzebuję:

  • ŚRODKI FINANSOWE - Jestem "małym człowiekiem z jeszcze mniejszym portfelem, ale za to z wielkimi planami i marzeniami". Nie piję i nie palę. Wszystkie swoje "środki" przeznaczam na realizację moich marzeń. Czasami jest mi naprawdę ciężko, a kwestia finansowa już nieraz zmusiła mnie do zmiany planów. Zatem to, co jest niezbędnie potrzebne - to PIENIĄDZE.
  • SPONSORZY - Jeżeli nie ma pieniędzy, jestem zdany tylko na pomoc innych - tzw. SPONSORÓW, którzy gotowi są poprzeć działalność osób "pozytywnie zakręconych", realizujących nie tylko swoje marzenia, ale nastawionych na współpracę z indywidualnymi osobami i instytucjami, aby w ramach rewanżu przyczynić sie do popularyzowania ich działalności.
  • RABAT - O ile nie zaistniałaby możliwość pokrycia kosztów za zakup niezbędnego sprzętu potrzebnego mi podczas wyprawy, byłbym niezmiernie rad, gdyby od wspierających mnie firm mógł otrzymać jakikolwiek UPUST/ZNIŻKĘ. Dzięki temu wspierająca mnie firma zapewni sobie dochód i pozyska nowego klienta, a mnie umożliwi tańszy zakup akcesoriów oraz zaoszczędze "pare groszy", które przydadzą sie podczas eskpaday
  • WIZY -
  • REKLAMA -
    • Umieszczenie BANNERA, LOGA z odnośnikiem do wyprawy "KAUKAZ 2006" na swojej stronie internetowej. Tak też robią moi SPONSORZY oraz PATRONI MEDIALNI.
    • Umieszczenie w opisie GG adresu strony internetowej - wyprawy "KAUKAZ 2006": "www.kaukaz.duna.pl" . Dzięki temu Twoi znajomi, nastepnie znajomi znajomych, znajomi znajomych znajomych...itd..będą mogli obejrzeć stronę. Tym samym prawdopodobieństwo znalezienia SPONSORA czy ŚRODKÓW na wyprawę wzrośnie. Moża akurat ktoś zna kogoś, kto byłby chętny mnie wesprzeć. Dodatkowo taki opis podnosi "morale"...Dla mnie jest to nic innego jak wyrażenie aprobaty, "pochwały" dla moich starań o powodzenie wyprawy. To tak jak usłyszeć z ust Ojca: - "dobrze synu robisz" :)
    • Przekazanie "drogą pantoflową" adresu internetowego do oficjalnego strony wyprawy "KAUKAZ 2006"
  • POMOC - Swoje problemy związane z organizacją wyprawy i sposoby ich rozwiązywania, starałem się przedstawić w sposób jak najbardziej przejrzysty, ale zdaję sobie sprawę, że tychże sposobów (koncepcji) może być tyle - ile osób, które byłyby gotowe o nich pomyślec. Dlatego też wszystkich zainteresowanych moimi planami i ewentualną współpracą - prosiłbym o KONTAKT.

e-mail:kaukazUSUN@poczta.duna.pl
telefon: 605-833-929
GG: 783024

* Tekst "CO MOŻE DAĆ WSPÓŁPRACA ZE MNĄ" został napisany przed rokiem przez mojego współtowarzysza z zeszłorocznej wyprawy - BAŁKANY 2005 - KAMILA PIETRYSZYKA.

© banner 2006 by Marcin BUCHOO Buchwejc